* Start Powershell als Admin:
* Wanneer je nog nooit verbinding hebt gemaakt met Office 365 via PowerShell zijn een aantal eenmalige instellingen nodig.
-> Set-ExecutionPolicy RemoteSigned
-> winrm quickconfig
-> winrm get winrm/config/client/auth
* Controleer of Basic auth is ingeschakeld, wanneer dit niet het geval is kan dit gedaan worden met het onderstaande commando
-> winrm set winrm/config/client/auth @{Basic="true"}
* Verbinding maken met Office 365:
-> $UserCredential = Get-Credential
* Voer "Global Administrator" gebruiker en wachtwoord in.
-> $Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri https://outlook.office365.com/powershell-liveid/ -Credential $UserCredential -Authentication Basic -AllowRedirection
-> Import-PSSession $Session -DisableNameChecking
Wanneer je een foutmelding krijgt bij het verbinden naar outlook.office.com dan moet gebruik worden gemaakt van de nieuwe EXO V2 module.
* Start het volgende commando om deze module te installeren:
-> Install-Module ExchangeOnlineManagement
* Daarna kan je verbinding maken via:
-> Connect-ExchangeOnline
U bent nu ingelogd met PowerShell
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren